Otomobil üretiminin en pahalı ülkesi

Alman Otomobil Üretiminin İşçilik Maliyeti Yüksek

Almanya’da üretilen her bir otomobil için ortalama işçilik maliyeti 3.300 dolar. Bu miktar, ücretler, emeklilik katkıları ve diğer yan hakları kapsıyor. Karşılaştırma yapmak gerekirse, ABD’de aynı maliyetler yaklaşık 1.340 dolar iken, Fas’ta sadece 106 dolar ile en düşük seviyede.

ABD’ye ithal edilen yabancı otomobillere gümrük vergileri getirilmesiyle birlikte, üreticiler üretimlerinin bir kısmını ABD’ye taşımaya başladı. Audi’nin ABD’deki ilk fabrikası da bu doğrultuda hayata geçiyor. Ancak, Almanya dışında üretim yapmanın tek nedeni gümrük vergileri değil; artan yerel işçilik maliyetleri, Alman otomotiv endüstrisi için ciddi bir tehdit oluşturuyor.

Yapılan araştırmada, dünya genelindeki 250 otomobil fabrikasının incelenmesi sonucunda Almanya’nın en yüksek işçilik maliyetine sahip olduğu belirlendi. Üretimin ABD’ye taşınmasıyla maliyetlerde önemli ölçüde düşüş sağlanabilir. Ancak, hala araç başına işçilik maliyeti Çin’in 585 dolarlık maliyetinin üzerinde olacak. Bazı durumlarda Almanya’da bir otomobil üretmek, Çin’e göre 7.800 dolar daha pahalı olabiliyor.

Oliver Wyman’ın Almanya ofisinin başkanı Fabian Brandt, Handelsblatt’a yaptığı açıklamada, “Gelecekte Almanya’da araç üretimine nasıl devam edebiliriz?” sorusuna odaklanılması gerektiğini belirtti. Üretimdeki düşüş devam ederse, birçok tedarikçinin ülkeyi terk edebileceği veya iflas edebileceği uyarısında bulundu.

Gümrük vergilerinin azalmasıyla birlikte, otomotiv sektörünün en büyük sorunu olan işçilik maliyetinin devam edeceği düşünülüyor. Bununla birlikte, daha uygun seçenekler de bulunmakta. Örneğin, Meksika’da bir aracın işçilik maliyeti sadece 305 dolar iken, Romanya’da bu rakam 273 dolar seviyesinde.


Araştırmalar, otomobil üretiminin en ucuz olduğu ülkenin, araç başına 106 dolarlık işçilik maliyetiyle Fas olduğunu gösteriyor. Renault’un Fas’taki fabrikasında işçilik maliyetlerinin Almanya’nınkinin 30 katı kadar düşük olduğu ortaya çıktı.

Tüm bu veriler, üreticilerin üretimi Avrupa’dan daha uygun maliyetli lokasyonlara taşıma eğiliminde olduğunu gösteriyor.

Related Posts

SÖZCÜ yazdı AFAD geri adım attı

AFAD, hak arayan afetzedelerin 7.500 lira kira desteğini kesmişti tepki yağdı, yardım yine başladı.

Üreticinin enflasyonu yükselmeye devam ediyor

TÜİK Mayıs ayı üretici fiyat endeksi verilerini açıkladı. Buna göre üretici fiyatları aylık bazda yüzde 2,48 olarak açıklanırken, yıllık bazda yüzde 23,13 ile yükseliş gösterdi.

Dünya markalarına üretim yapan Türk devi iflas yolunda

Hugo Boss, Mango ve Zara gibi dünyanın en büyük giyim markalarına üretim yapan Türk tekstil devi Uğur Balkuv Triko, yaşadığı mali darboğazın ardından konkordato başvurusunda bulundu. İstanbul Anadolu 3. Asliye Ticaret Mahkemesi, şirket hakkında 3 aylık geçici mühlet kararı verirken, üç kişilik konkordato komiser heyeti görevlendirdi.

Şimşek’den dış ticaret verilerine ilişkin değerlendirme

Ticaret Bakanı Ömer Bolat’ın bugün açıkladığı dış ticaret verilerine göre, Mayıs 2025’te ihracat geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,7 artarak 24,8 milyar dolar oldu. İthalat ise aynı dönemde yüzde 2,1 artışla 31,3 milyar dolara ulaştı. Böylece …

Çantacının çantacısı bile rüşvet çarkında

CHP’nin rüşvet sarmalında, düğümler çözülmeye çalışıldıkça iç içe labirentler ortaya çıkıyor. Eski milletvekili ve ilçe belediye başkanlarının da dahil olduğu son operasyonda İmamoğlu’nun çantacısının çantacısı da gözaltına alındı.

Öteki Kıbrıs

Hiç unutamadığım bir akşamdır: 2008’in sonbaharında, kıymetli kardeşim Burak Bahadır Bilgin’le köşe-bucak Kıbrıs’ı adımladığımız seyahat sırasında yolumuz Lefke’ye düşmüştü. O dönemde Kıbrıs’ta açık -ve namaz kılmaya uygun biçimde temiz- cami bulabilmek ciddi meseleydi. Akşam namazını kılabile-ceğimiz bir yer ararken uzaktan bir minare fark ettik, hemen direksiyonu o tarafa kırdık. Camiye ulaştığımızda, son cemaat mahallinde bir adam tekbir almak üzereydi. Kendisini durdurduk, “cemaat yapalım” dedik.